Ahad, Oktober 26, 2008

Berdaftarlah sebagai Ahli Forum j-QAF Kedah

Kawan-kawan, tak terasa ke nak join forum j-QAF Kedah? Bukan j-QAF pun boleh join la. Boleh bincang dan bagi pendapat kat situ. Bukannya susah pun nak daftar. Free ja. Heheh! Ikut la tutorial di bawah.

1) Layari http://jqafkedah.forumotion.com/

2) Klik REGISTER

3) - Ketentuan Registrasi. Sila klik "Saya Setuju dengan Ketentuan Ini"

4) Masukkan i) Username ii) Alamat E-Mail (pastikan e-mail anda aktif dan anda boleh menyemak inbox untuk mengaktifkan akaun anda) iii) Password. Klik KIRIM

5) Informasi Pendaftaran. Sila taip semula password yang anda pilih sebentar tadi. Tekan KIRIM

6) Terdapat paparan "Account Anda telah dibuat. Forum ini mengharuskan aktivasi account. Kunci aktivasi telah dikirimkan ke alamat yang Anda berikan. Silakan cek email Anda untuk keterangan lebih lanjut".

7) Sila semak e-mail anda. Di inbox akan kelihatan "Forum Komuniti j-QAF JPN. ‎Selamat Datang Pada Forum Forum Komuniti j-QAF JPN Kedah"

8) Klik link yang dipaparkan di dalam e-mail (berwarna biru) selepas "Account Anda saat ini tidak aktif. Anda tidak dapat menggunakannya sebelum mengikuti URL berikut:"

9) Terpapar "Account Anda telah aktif. Selamat bergabung"

Anda boleh log in sekarang menggunakan Username dan Password yang anda pilih sebentar tadi. Dengan ini anda telah menjadi ahli Forum j-QAF Kedah. Selamat berforum

0 comments: