Khamis, November 27, 2008

Seminar Kajian Tindakan Peringkat Negeri Kedah.

Tempat : Hotel Grand Continental, Kuah Langkawi.
Tarikh : 22 hingga 24 November 2008.
Kehadiran : Pengamal Kajian Tindakan Negeri Kedah (sekitar 200 orang)
Penulis dan pengamal kajian tindakan yang lain berkampung di Langkawi selama 3 hari 2 malam. Penulis hadir selaku peserta sahaja. Boleh la mengambil pengalaman bagaimana seminar ini berlangsung.

Turut bersama-sama hadir ke Langkawi ialah Pn Noriza, guru SKH yang juga merangkap Jurulatih Utama Kajian Tindakan Negeri Kedah. Untung sekolah ada JU yang aktif ni. Boleh mendapat tunjuk ajar dengan betul. Penulis pun bertambah semangat untuk terus aktif dalam kajian tindakan ini pada tahun akan datang.

Penulis amatlah berharap, rakan-rakan j-QAF dan GPI dan yang pun turut bersama-sama aktif dalam kajian tindakan ni. Penulis berkata demikian kerana penulis melihat rakan-rakan mempunyai idea yang bernas lagi mantap kalau nak dibandingkan dengan penulis. Cuma mungkin tak tahu hendak salurkan ke mana. Kajian Tempatan ini lah antara tempat untuk menyalurkan idea kawan-kawan yang bernas tu.

Bagus diadakan seminar macam ni. Boleh berkembang minda kita. Dan kita boleh memperkembangkan lagi kepada rakan-rakan guru yang lain. Semoga usaha ini berterusan.

0 comments: