Isnin, Julai 14, 2008

Kursus Pemantapan Profesionalisme GPI dan GPI Program j-QAF

Pada hari sabtu (12/7/2008) yang lalu, Guru Pendidikan Islam dan Guru Pendidikan Islam Program j-QAF Kubang Pasu dijemput bersama Pengarah Pelajaran Negeri Kedah yang baru di Institut Perguruan Darul Aman. Ada beberapa slot disusun untuk kami untuk peningkatan profesionalisme demi untuk memantapkan PIPP Teras 4 iaitu Memantapkan Profesion Perguruan.

Kedatangan kami disambut oleh Urusetia Pendaftaran yang dikelolakan oleh PPDKP. Slot Pertama disampaikan oleh Ustaz Ayob dari PPDKS mengenai BIG. Apakah BIG? ‘Besar’? Oh! Nooo..! BIG tu Bacaan Ikut Guru. Oooo… Heh! BIG adalah perlaksanaan ketika P&P subjek Pendidikan Islam bagi murid yang belum menguasai silibus Program Khatam Al-Quran seperti yang telah ditetapkan oleh KPM.

Slot kedua adalah ucaptama oleh Yang Berusaha Tuan Pengarah Pelajaran. Beliau banyak memberi nasihat, teguran membina, dan juga motivasi kepada kami semua. Beliau terlalu asyik bersama kami sehingga melebihi masa yang ditetapkan. Hehe! Namun, tak menjejaskan apa-apa kerana program diadakan pada hari sabtu. Kami juga tak jemu mendengarnya kerana dalam serius beliau member ucapan, ada beliau selitkan celoteh jenaka.

Slot terakhir diisi oleh ustaz dari SMK Model Khas Baling. Beliau telah mendapat Gred Jusa C. Fuhhh! Respect lah kat beliau! Gaji dah RM12,000. Nak buat apa la agaknya duit banyak2 macam tu..:-) Beliau banyak memberi teknik-teknik ketika P&P dijalankan. ‘Lagi malas mengajar, lagi cemerlang’. Itulah kata-kata keramat beliau. Tapi bukan senang nak jadi ‘malas’ macam beliau.

Sayangnya buat masa ni belum ada gambar untuk dikongsi bersama. Nanti dah ada gambar, akan diuploadkan.

0 comments: