Khamis, Julai 24, 2008

Penyediaan Bahan Kursus dan Keterlupaan

Nak cerita pasal lupa. Balik dari PKG Sungai Limau, sampai di rumah baru Akmal di Taman Mahkota, belakang Yawata Bandar Darulaman, baru perasan tali leher ( neck tie ) ntah letak kat mana. Terus telefon kat Hafiz, dia dah keluar dari kereta dia. Dah masuk dalam rumah dia la agaknya. Besoknya SMS dia tanya ada dak tie tu, dia jawab TAKDAK. Isk2...ntah kat mana la letak. Di SK Hosba, saya menapak ke PKG Hosba. Mintak no fon PKG Sungai Limau kat kerani di situ. Alhamdulillah, dapat la no fon tu. Tapiiii, dok try fon 5 6 kali tak dapat-dapat. Takdak orang angkat. Ntah dah tukar no fon ke apa ke.

Petang kelmarin pukul 3.40 petang (mengikut jam HP saya), try fon lagi dan alhamdulillah dah ada orang angkat. Cikgu Din yang angkat. Tanya dia ada dak tie tu. Dia kata ADA! Fuh! Berjaya jugak akhirnya jumpa balik kat mana tie tu tertinggal. Lalu saya mintak dia passing hingga sampai ke JPN (Ustaz Rushdan la tu kena tolong). Nanti saya pi ambik di JPN.

Persoalannya, begitu beratkah tanggungjawab menjadi JLU sampai tie pun terlupa. Tak penah ada rekod tertinggal tie lagi sebelum ni. Satu tanggungjawab yang besar la agaknya kan bagi orang baru macam saya:-) Persoalannya lagi, kenapa tie tu begitu bermakna dalam hidup saya? Ada laaaa...;-)

0 comments: