Rabu, Ogos 27, 2008

Majlis Khatam Al-Quran (MKQ) Peringkat Daerah Kubang Pasu.

Pada hari Isnin (25/8/08) yang lalu, diadakan Majlis Khatam Al-Quran (MKQ) Peringkat Kubang Pasu di Sekolah Kebangsaan Bandar Baru Sintok. Majlis berlangsung 3 acara iaitu Kuiz j-QAF (peringkat akhir), Kalam Jama’ie dan Dikir Barat Bahasa Arab. Saringan MKQ telah dijalankan SK Sultan Ahmad Tajudin sebelum ini.

Majlis berlangsung dengan meriah. Dimeriahkan lagi dengan kehadiran Ust Anwar dari JPN Kedah. Majlis dirasmikan oleh Pegawai Pelajaran Daerah yang baru iaitu Tuan Haji Abu Yazit.

Saya bertugas pada hari tersebut selaku Moderator Kuiz. Bertugas bersama-sama dengan sahabat karib iaitu Ust Akmal dan Ust Nazri. Juga di bantu oleh Ust Wan Khairudin dan Ust Wan Afizan. Acara kuiz berlangsung dengan lancar walaupun ada sedikit kekurangan.

Juga turut bertugas pada hari tersebut, Ustz Mariatul Kabariah juga dari SK Hosba. Beliau ditugaskan menjadi Pengacara Majlis Perasmian Penutupan pada majlis tersebut. Inilah pengalaman pertama beliau mengacara Majlis Perasmian Penutupan. Tak apalah, timba pengalaman orang kata. Tapi bila dah nampak mantap tu, insyaAllah aktiviti-aktiviti yang ke hadapan nanti, kena jadi MC lagi. Heheh!

0 comments: